יו"ר לשכת החוקרים הפרטיים: "מופתע מחוסר הפיקוח על המשטרה"

מהדורת הבוקר No Comments on יו"ר לשכת החוקרים הפרטיים: "מופתע מחוסר הפיקוח על המשטרה"

יו"ר לשכת החוקרים הפרטיים, אסף ויצמן בשיחה עם 'קול חי' על פרשת NSO: "מי שצריך לחקור את זה זה לא פוליטיקאים ולא מישהו שקשור למשטרה. צריך למשל צוות של אזרחים, עורכי דין, חוקרים פרטיים. מישהו שלא היה מעורב ולא קשור בכלל"

צילום: פלאש 90
22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אסף ויצמן, יו"ר לשכת החוקרים הפרטיים ובעל משרד חקירות שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם על פרשית השימוש המשטרתי ב"פגסוס" לחדירה לניידים של אזרחים. בפתח השיחה הוא נשאל האם גם לחוקרים פרטיים יש דילמות מה אפשר לעשות ומה לא: "אצלנו יש פחות דילמות כי החוקים מאוד ברורים. קודם כל, כדי לקבל רישיון של ניהול משרד חקירות אתה עובר של 8 שנים. יש לנו חוק ברור וקוד אתי".

לדבריו "כשאנחנו תחת כל כך הרבה חוקים נוקשים ומגבלות אנחנו יודעים איך להשיג את המידע בדרך המלך ככה שזה מוכוון לבית משפט ולא יפסל שם".

הוא התייחס לשימוש המשטרתי בתוכנת הרוגלה: "יש כל מיני דרכים שונות לאסוף מידע, סייבר זו חלק מאוד קטן. זו פשוט עצלות, יש להם צעצוע חדש והם החליטו להשתמש בעיקר בו. ככה זה נראה".

עוד הוסיף ויצמן: "המידענות זה רק החלק הראשוני בתיק חקירה, אנחנו עושים את זה רק בשביל לדעת איך לגשת לתיק ופה הפכו את זה להיות העיקר".

הוא נשאל האם הוא מופתע ממה שנחשף: "מה שמפתיע אותי זו הפליאה של כולם. יש עשרות תוכנות כאלה כבר שנים. זה לא רק המשטרה, אתם יודעים כמה גופים אוספים עליכם מידע? כמה מתוך האפליקציות שהורדת לטלפון קראת את תנאי השימוש והגדרות הפרטיות?"

עם זאת, הדגיש ויצמן: "מה שכן הפתיע אותי זה הקלות וחוסר הפיקוח. עלינו כחוקרים פרטיים יש פיקוח אינסופי, יש לנו ועדת פיקוח, רישוי. אם מוגשת תלונה נגד חוקר פרטי אפשר לקחת לו את הרישיון עוד לפני משפט. אבסורדי שראש ממשלה יכול לכהן עם כתב אישום אבל חוקר פרטי לא יכול לעסוק במקצוע כבר אחרי שמוגשת תלונה".

הוא שב והדגיש: "חוקרים פרטיים הם המקצוע הכי מפוקח. המקצוע היחיד שמוזכר בחוק האזנות סתר זה חוקר פרטי. אם רק יתנו לנו את הכלים האלה של NSO – נעשה עבודה הרבה יותר טובה וגם נשמור על החוק".

הוא נשאל כיצד אדם יכול להישמר מחדירה לפרטיותו: "כל עוד אתה לא גר במערה – אפשר לדעת עליך הכל, אי אפשר להתחמק מזה. גם לטלפון כשר אפשר להאזין. אני יכול להאזין לך גם לתוך הבית עם מכשירי מיוחדים שכמובן שיש אותם למשטרה".

הוא נשאל מה לדעתו צריך להיות הרכב ועדת החקירה: "מי שצריך לחקור את זה זה לא פוליטיקאים ולא מישהו שקשור למשטרה. צריך למשל צוות של אזרחים, עורכי דין, חוקרים פרטיים. מישהו שלא היה מעורב ולא קשור בכלל".



0 תגובות